Nový jihokorejský film K-POP Demon Hunters (Huntrix) se stal velkolepým trhákem. Neobvyklý mix hororu, akce a K-Popové estetiky překvapivě velmi dobře funguje. Od své premiéry na Netflixu, která proběhla 20. června 2025 má film do dnešního dne více než 236 milionů zhlédnutí. To z něj dělá nejpopulárnějším anglicky mluvícím filmem na platformě Netflix. I přes horkou K-Pop horečku si film udržuje stabilní sledovanost, například v prvním týdnu vydání film zhlédlo 9,2 milionu diváků, v porovnání mezi 14.–20. červencem snímek zhlédlo 25,8 milionů lidí. A sledovanost stále neklesá. Co je na K-Popové hororové pohádce tak podmanivé a chystá Netflix pokračování K-Popové senzace?

Zpěvačky lovkyně ochraňují svět: o čem film pojednává?

Film zrežírovali Maggie Kang a Chris Appelhans společně s koproducentem Sony Pictures Animation. Samotný příběh se odehrává ve futuristické podobě hlavního města Jižní Koreje, Soulu. Populární K-popová skupina tří dívek (Huntrix) má úděl – pomocí zpěvu chránit město před démony a zatím se jim to daří. Dokud jednoho dne nepřijde další klučičí skupina Saja Boys. Ve skutečnosti jsou ale démony, kteří se snaží pokořit sílu Huntrix. Obsazení hlavních hlasových rolí ztvárnili Arden Cho (Rumi), May Hong (Mira), Ji-young Yoo (Zoey), Ahn Hyo-seop (rival Saja Boys), Daniel Dae Kim, Ken Jeong a další.    


Film s sebou přinesl hudební hity!

Filmový příběh funguje tak dobře i díky spoustě nových hudebních hitů. Z filmového soundtracku se čtyři písničky dostaly do Top 10 Billboard Hot 100, v popředí se singlem „Golden,“ který se vyšplhal na 1. místo v Billboard Global 200 a Billboardu v USA, Velké Británii i Koreji. Součástí filmového soundtracku je také úspěšný single „Takedown,“ na němž mají podíl členky populární K-Popové skupiny TWICE.


Chystá Netflix pokračování?

Podle webu Market Economy se s největší pravděpodobností můžeme těšit na pokračování, Netflix a Sony se již nachází v počátečních jednáních o sequelu.


Reakce diváků  

Na portálu ČSFD si film získal u českého publika hodnocení 78 %. V globálním měřítku má film 4,7 hvězdiček a skrze portál IMDb 7,7 z 10. Vlna fanoušků se zapojuje do tzv. sing-along speciálu, který měl přes 1300 vyprodaných projekcí, a to v USA, Kanadě, Austrálii, Velké Británii a Novém Zélandu. Nakonec byl uveden i online. Sing-along akce jsou plné kostýmů a zpěvu. Podle portálu The Times kritici uvedli, že se jedná o globální kulturní fenomén, který potvrzuje sílu korejské vlny.  

Takže pokud vás K-Popová senzace ještě nezasáhla, jedná se o pouhou otázku času. Globální fenomén obletěl sociální sítě a poletí ještě dál!

 

 

Fotka: Zoey, Rumi and Mira in KPop Demon Hunters. Photograph: Netflix/AP